O filtru pevných částic
Filtr pevných částic je možné čistit třemi způsoby. Aktivní regenerace, pasivní regenerace a nucená regenerace.
Pokud nenastane pasivní regenerace je zde regenerace aktivní, která nastává cca každých 500-1500 km. Řídící jednotka vozu by měla tuto regeneraci automaticky spustit, teplota je uměle navýšena až na 600 stupňů a dochází tak k vypálení usazenin ve filtru. S najetými kilometry se tyto intervaly snižují a je potřeba mnoho splněných podmínek, aby aktivní regenerace nastala. Podmínky jako správná funkčnost katalyzátoru, váhy vzduchu, vstřikovačů, turba, senzorů teploty a mnoho dalších. Pokud je něco v nepořádku, aktivní regenerace nenastane a filtr se ucpe. Karbon se neusazuje pouze ve filtru pevných částic, ale i na výše zmíněných součástkách jako katalyzátor, turbo, vstřikovače, lambda sonda atd. a zamezuje tak správné funkčnosti.
Pokud se filtr sám nevypálí nezbývá nám nic jiného než přejít na třetí možnou regeneraci a tou je nucená regenerace. Tato regenerace je možná pouze jediným způsobem – přes diagnostiku v servisu zapnout nucenou regeneraci a ta uměle vytvoří podmínky, zvýší teplotu a vypálí ucpaný filtr. Ale nevyřeší nám problém na jiných součástkách (již zmíněné vstřikovače, lambda sonda, turbo, katalyzátor atd.) a je velmi pravděpodobné, že opět nedojde k regeneraci pasivní či aktivní.
Naší cestou vytváříme stejné podmínky jako regenerace nucená s tím rozdílem, že naše čištění se netýká pouze filtru pevných částic, ale čištění začíná již ve spalovací komoře. Čistíme tak vstřikovače, sedla ventilů, EGR ventil, turbo, lambda sondu, katalyzátor a filtr pevných částic.