Příběhy

Nissan Qashqai – Rok výroby 2012, najeto 77 000 km

Nissan Qashqai
Auto, které je převážně využíváno v městském provozu. Má najeto pouhých 77 000 km a rozsvítila se kontrolka motoru. Po napojení na diagnostiku bylo zjištěno, že problémem je ucpaný filtr pevných částic. Znamená to jediné – v motoru auta jsou usazeniny karbonu a už nebyla schopná nastat aktivní regenerace DPF filtru. Řešením by bylo přes diagnostiku spustit regeneraci nucenou, ale to by nám vyřešilo problém pouze s ucpaným DPF filtrem a ne s dalšími zakarbonovanými součástkami a po najetí několika set kilometrů by opět s největší pravděpodobností byl problém zpět.
Majitel se rozhodl pro čištění technologií Carbon Cleaner. Po 60 minutách nám sice kontrolka nezhasla, ale auto bylo vyčištěné (ne vždy kontrolka zhasne, jelikož ne všechny auta dokáží okamžitě vyhodnotit, že byl problém odstraněn, je tedy nutné na diagnostice problém vymazat).

Po projetí autem majitel čištění komentoval slovy: „Páni, auto mám zhruba 5 let. Když jsem ho kupoval, tak mělo najeto asi 30 000 km a tak dobře jak jede teď, tak nejelo ani když jsem ho koupil. Mám pocit, že je auto benzínové jak jde neuvěřitelně za plynem.“

Škoda Superb – Rok výroby 2003, najeto 229 000 km

Škoda Superb
Na tomto autě jsme se rozhodli před čištěním a po čištění změřit kouřivost a níže můžete sami výsledky vidět. Aby auto prošlo emisní zkouškou, muselo by technici měřit hodnoty do 0,60. Bylo provedeno 10 měření (bohužel stroj vyhodnocuje ukládá poslední 4 měření, které můžete vidět).

Před čištěním jsme měřili hodnoty mezi 0,85 a 1,45. Měřící technik říkal, že to není moc dobré, hodnoty by neměly mít takové výkyvy – ideální je max rozptyl 0,2. Při prvním měření hodnoty velice skákaly.

Po 60 minutovém čištění jsme přijeli zpátky a provedli jsme měření znovu (opět 10 měření – výsledky z posledních 4). Tentokrát jsme se dostali na hodnoty velice příjemné od 0,55 do 0,76. Měřící technik byl sám překvapen jakých výsledků jsme dosáhli. Kouřivost se ustálila v rozptylu 0,2 a zásadním způsobem klesla. I když jsou oba výsledky měření nevyhovující (pro projití emisemi pro toto auto je limit 0,6), tak pokles je velmi znatelný a auto by neprošlo jen protože bylo velmi zakarbonované. Pokud by přijelo na čištění ještě jednou, přes emisní zkoušku by prošlo bez problémů.

Majitel nám po čištění říkal, že jde na autě poznat, že je motor daleko tišší než předtím a auto výborně táhne.

Měření emisí před a po dekarbonizaci

Před dekarbonizací motoru
Po dekarbonizaci motoru

VW Passat – najeto 300 000 km

VW Passat
Tento modrý passat je mého švagra, kterému započaly problémy na dovolené v Itálii. Rozsvítila se kontrolka žhavení, po příjezdu do ČR se problémy zhoršili, ucpal se filtr pevných částic, auto se přepnulo do nouzového režimu a nejelo ani ve 2000 otáčkách. V servise po napojení na diagnostiku zjistil, že je filtr z 96% zanesený. Chtěli tedy spustit nucenou regeneraci filtru, ale ta byla neúspěšná, jelikož už to auto nezvládlo. Mechanik mu už jen řekl, že si má nachystat 15 000,- Kč za repasovaný filtr pevných částic a další peníze za práci, dohromady asi 20 000,- Kč. Navíc auto mělo v servisu zůstat cca. 3 týdny než díl na auto přijde.
Švagr se rozhodl, že než auto nechá opravit zkusí technologii Carbon Cleaner. Po 60 minutách čištění se auto z nouzového režimu vypnulo a vše bylo v pořádku. Jel tedy zpátky za mechanikem, napojili auto na diagnostiku a zjistili, že filtr je na 100% čistý.

Jelikož auto bylo velmi zakarbonované, rozhodl se, že jej nechá vyčistit pro jistotu ještě jednou, aby i ostatní zbytky karbonu byly definitivně pryč. Auto je nyní v perfektním stavu a jezdí jako nové, můžete jej potkat s našimi novými polepy.